پرداخت۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی همدان 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: پارسال ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

محمدرضا خلجی گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح مشاغل خانگی به ۳۶۷ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان همدان و نیز ۲۷۰ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان پرداخت شده است.

او گفت: ۴۵ هزار و ۸۳۲ هنرمند صنایع دستی استان همدان در ۸۵ رشته فعال صنایع دستی استان مانند سفال و سرامیک، منبت و معرق چوب، رودوزی ها، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی، گلیم و چرم فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: سال گذشته تعداد هزار و ۹۱۹ مجوز تولید انفرادی صنایع دستی در این استان صادر و یا تمدید شد.

خلجی گفت: به منظور توسعه و حمایت از هنر‌های صنایع دستی استان همدان ۲۵۶ کارت شناسایی، هزار و ۲۸۷ پروانه تولید انفرادی، ۳۶۷ مجوز پروانه تولید کارگاهی و ۹ جواز تاسیس کارگاهی، صادر هم تمدید شده است.


او گفت: صادرات غیر رسمی صنایع دستی استان از مبادی سایر استان‌های مرزی در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۶ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار ارز آوری داشته است و میزان ارزآوری صادرات ۱۲ ماهه سال گذشته در آخر فروردین اعلام می‌شود.


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: تعداد ۲۲۸ غرفه در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در تیرماه به میزبانی همدان برپا شد و میزبان ۲۹ استان بودیم که در سال آینده نیز برپایی آن در سطح ملی پیش بینی شده است.

خلجی گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه‌هایی که در استان و کشور برگزار می‌شود حضور فعالی دارند از جمله ۶۷ مورد حضور هنرمندان در سطح کشور و در نمایشگاه‌های سراسری شهر‌های اصفهان، یزد، سنندج و تهران بوده است.

او گفت: حضور هنرمندان شاخص استان مانند آقای حمزه و خانم شاهدوستی (هنرمند رشته نقاشی روی سفال) در نمایشگاه‌های خارج از کشور و حضور چهار هنرمند در رشته‌های سفال، چرم، گلیم و مُرواربافی در نمایشگاه صنایع دستی مسجد ایروان ارمنستان آثار خوبی در صادرات صنایع دستی برای ما به ارمغان می‌آورد.

خلجی گفت: صنایع دستی ظرفیت بالایی در اشتغالزایی و جذب نیروی کار دارد و می‌تواند پیشران توسعه و اشتغال استان باشد، زیرا با حداقل سرمایه گذاری می‌توان در این حوزه به اشتغال پایدار دست یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار